Το 112 αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία επικοινωνιών εκτάκτου ανάγκης, η οποία περιλαμβάνει εισερχόμενο και εξερχόμενο σκέλος. Ως προς το εισερχόμενο σκέλος, μπορείτε να καλέσετε δωρεάν το 112 σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, οπουδήποτε στην Ελλάδα και στην ΕΕ. Ως προς το εξερχόμενο σκέλος, μπορείτε να λάβετε προειδοποίηση μέσω διαφόρων τεχνολογιών και καναλιών επικοινωνίας, για επαπειλούμενο ή εν εξελίξει καταστροφικό συμβάν ή επικίνδυνη κατάσταση που συνιστά άμεση απειλή για τη ζωή, την υγεία ή την ασφάλειά σας, προκειμένου να λάβετε οδηγίες για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας.

ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΟ ΣΚΕΛΟΣ

Έχετε έξυπνο κινητό;

Αν διαθέτετε έξυπνο κινητό (smartphone) θα λαμβάνετε γραπτό προειδοποιητικό μήνυμα (μήνυμα Εκπομπής Κυψέλης / Cell Broadcast – CB), που θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου και θα συνοδεύεται από χαρακτηριστικό ήχο συναγερμού (διαφορετικού από κάθε άλλο ήχο ειδοποίησης της συσκευής). Αυτό που απαιτείται είναι να έχετε ενημερωμένο λογισμικό (firmware) από τον κατασκευαστή και παράλληλα ορισμένες ρυθμίσεις στα τερματικά σας.

Δεν απαιτείται εγγραφή

Δεν έχετε έξυπνο κινητό; 

Αν δεν έχετε έξυπνο κινητό (smartphone), μπορείτε να εγγραφείτε στο  civilprotection.gov.gr ή καλώντας το 112, προκειμένου να λαμβάνετε ειδοποιήσεις με έναν από τους εξής τρόπους:

Σύντομα μηνύματα (Short Message Service – SMS). Αν δεν διαθέτετε έξυπνο κινητό, μπορείτε να λαμβάνετε γραπτό μήνυμα. Ως αποστολέας του μηνύματος εμφανίζεται το 112.

Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Θα λαμβάνετε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε σε κινητό τηλέφωνο, tablet, σταθερό ή φορητό υπολογιστή. Ως αποστολέας του μηνύματος εμφανίζεται το 112.

Φωνητικοί συναγερμοί. Θα δέχεστε τηλεφωνική κλήση στο κινητό ή σταθερό σας τηλέφωνο. Ως καλών θα εμφανίζεται το 112. Μόλις απαντήσετε την κλήση, θα ακούσετε φωνητικό μήνυμα, ηχογραφημένο ή μεταφρασμένο από γραπτό κείμενο (text-to-speech).

ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟ ΣΚΕΛΟΣ

112 – Ο αριθμός που πρέπει να θυμάστε σε κάθε έκτακτη ανάγκη, σε κάθε επείγον περιστατικό σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Το 112 καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές.

Στην Ελλάδα, το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει, με:

την Αστυνομία

τo Πυροσβεστικό Σώμα

το ΕΚΑΒ

το Λιμενικό Σώμα

την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056

την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000

Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του 112 στη χώρα μας είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Πώς μπορείτε να καλέσετε το 112 αν βρεθείτε σε έκτακτη ανάγκη

Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει:

Από σταθερό τηλέφωνο

Από κινητό τηλέφωνο, ακόμη και χωρίς κάρτα SIM

Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).

Από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους, χωρίς τηλεκάρτα.

Με ποιους άλλους τρόπους μπορείτε να ειδοποιήσετε το 112

Στέλνοντας γραπτό μήνυμα (SMS) ή MMS στον αριθμό 112

Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στη διεύθυνση [email protected]

Μέσω της εφαρμογής του gov.gr, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν για κινητά τηλέφωνα με iOS και Android.

Ποιοι απαντούν τις κλήσεις προς το 112

Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές, σε τρεις γλώσσες:

Ελληνικά

Αγγλικά και

Γαλλικά.

Σε ένα έκτακτο περιστατικό, ποιες πληροφορίες χρειάζεται να δώσετε στο 112

Όταν καλείτε το 112, μόλις απαντηθεί η κλήση σας, ο ειδικά εκπαιδευμένος χειριστής θα σας κάνει ερωτήσεις για να προσδιοριστούν το είδος της έκτακτης ανάγκης και η θέση του συμβάντος και να διαπιστωθεί το είδος της βοήθειας που χρειάζεστε.

Όταν επικοινωνείτε με το 112 με κάποιον από τους εναλλακτικούς τρόπους, γράψτε στο μήνυμά σας τα ακόλουθα στοιχεία:

Τι έχει συμβεί; Ποια είναι η έκτακτη ανάγκη

Πού έχει συμβεί; Ποια είναι η θέση του συμβάντος

Υπάρχουν τραυματίες

Αν καλέσετε κατά λάθος το 112, τι πρέπει να κάνετε;

Αν καλέσετε κατά λάθος το 112, είναι σημαντικό να μην κλείσετε το τηλέφωνο χωρίς να μιλήσετε. Απλά ενημερώστε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, διαφορετικά θα κινητοποιηθεί άσκοπα βοήθεια την οποία ίσως εκείνη τη στιγμή χρειάζονται επειγόντως κάποιοι άλλοι.

Να θυμάστε ότι πρέπει να καλείτε το 112 μόνον όταν βρίσκεστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης που απαιτεί άμεση βοήθεια

Δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος

Η κλήση στο 112 από κινητό τηλέφωνο ή η αποστολή μηνυμάτων SMS προς το 112, παρέχει τη δυνατότητα ακριβούς εντοπισμού της γεωγραφικής θέσης του καλούντος μέσω της τεχνολογίας Advanced Mobile Location.

Δυνατότητα αποστολής γραπτών μηνυμάτων προς το 112 με την ακριβή θέση του καλούντος παρέχει, επίσης, η εφαρμογή gov.gr.

Επιπλέον, το eCall, ένα σύστημα υποχρεωτικά εγκατεστημένο (από 31 Μαρτίου 2018) σε όλα τα νέα οχήματα στηνΕΕ, επιτρέπει σε περίπτωση σύγκρουσης την ενεργοποίηση κλήσης προς το 112, παρέχοντας πληροφορίες όπως η ακριβής θέση του οχήματος.

Σε ποιες χώρες λειτουργεί το 112;

Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, είτε παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης, είτε ως ο μοναδικός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.

Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.

Λογαριασμός στο facebook: @112Greece

Λογαριασμός στο Χ (πρώην twitter): @112Greece