Επενδύσεις, όροι δόμησης και περιβαλλοντικές δεσμεύσεις περιλαμβάνονται στο σχέδιο προεδρικού διατάγματος του master plan του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται ήδη στην τελική ευθεία.

Το εν λόγω σχέδιο για το master plan του λιμένα Θεσσαλονίκης, που χαρακτηρίζεται μάλιστα ως λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος, έχει ήδη υπογραφεί από την πλειονότητα των συναρμόδιων υπουργών, προκειμένου το επόμενο διάστημα να κατατεθεί προς έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Κάτι τέτοιο, νομολογιακά, θα εξασφαλίσει σημαντικά το επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ Α.Ε. στο εγγύς μέλλον, έναντι οποιασδήποτε αίτησης ακύρωσης από δικαστική προσφυγή. Το προεδρικό διάταγμα προτείνεται μετά τη θετική γνωμοδότηση επί του σχεδίου ανάπτυξης (master plan) από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, την έγκριση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αλλά και τη θετική γνωμοδότηση του δήμου Θεσσαλονίκης.

Η ζώνη του λιμένα

Μέσα από αυτό, ορίζονται τα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης του λιμένα των χρήσεων γης, των όρων και περιορισμών δόμησης στη χερσαία ζώνη, των επιτρεπόμενων προσχώσεων και των προγραμματιζόμενων έργων που εξυπηρετούν την επιβατική εμπορική τουριστική και βιομηχανική κίνηση αλλά και κάθε αναγκαίο στοιχείο για τη λειτουργικότητα του λιμένα.

Σύμφωνα με τη «Ν», με το άρθρο 4 του σχεδίου καθορίζεται ζώνη πλάτους 8 μέτρων εντός των ορίων της χερσαίας ζώνης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, στα σημεία όπου αυτή εφάπτεται με το ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου (bufferzone).

Στη ζώνη αυτή απαγορεύεται η δόμηση, ενώ επιτρέπεται η διατήρηση των υφιστάμενων κτισμάτων και εγκαταστάσεων, η κατασκευή φυλακίων και κτιρίων ελέγχου και επιτήρησης της ελεύθερης ζώνης και της λιμενικής εγκατάστασης ISPS. Επίσης, με το άρθρο 5 τροποποιείται το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο Θεσσαλονίκης στο όριο με τη χερσαία ζώνη του λιμένα, ώστε να αρθεί η σχετική αλληλοεπικάλυψη ορίων και να τακτοποιηθεί μια εκκρεμότητα από το 1920.

Οι οικονομικές υποχρεώσεις

Στο ίδιο άρθρο διευκρινίζεται, επίσης, ότι ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης Α.Ε. αναλαμβάνει, ως φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα, τις οικονομικές υποχρεώσεις του δήμου που προκύπτουν ένεκα ρυμοτομίας από την πολεοδομική τακτοποίηση της περιοχής.

Σημειώνεται ότι, με την ολοκλήρωση έγκρισης του σχεδίου του προεδρικού διατάγματος, αναμένεται να «ξεκλειδώσει» ένα από τα σημαντικότερα και πολυαναμενόμενα έργα του λιμανιού, που είναι η επέκταση του 6ου προβλήτα. Η επένδυση αυτή θα επιτρέψει στο λιμάνι να υποδέχεται πλοία κύριων γραμμών εμπορευματοκιβωτίων έως 24.000 TEUs.

Ως προς το συγκεκριμένο έργο υπάρχει δέσμευση από το ελληνικό Δημόσιο, κατά την υπογραφή της σύμβασης, που προβλέπει τη διασύνδεση του λιμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, ένα δύσκολο τεχνικά έργο, που έχει ολοκληρωθεί κατά 25%, αλλά μπλοκαριστεί, λόγω προβλημάτων απαλλοτρίωσης. Σημειώνεται ότι προσωρινός ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» έχει αναδειχθεί, ύστερα από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε., το σχήμα «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.».

naftemporiki.gr