Όλοι οι αναβάτες γνωρίζουν ότι είναι πολύ σημαντικό να παραμείνουν ορατοί από τους άλλους οδηγούς κατά τη διάρκεια της νύχτας. Δείτε μερικές συμβουλές που πρέπει να ακολουθήσετε, ώστε να παραμείνετε ασφαλείς όταν οδηγείτε τη μοτοσυκλέτα σας τη νύχτα.

Φροντίστε να γίνεται ορατοί
Το μαύρο χρώμα δείχνει ωραίο και γι αυτό το λόγο είναι το πιο δημοφιλές στην προτίμηση των αναβατών όταν επιλέγουν τον προστατευτικό τους εξοπλισμό. Και οι μαύρες μοτοσυκλέτες καταλαμβάνουν αντίστοιχα ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων σε όλα τα μοντέλα. Όμως και το σκοτάδι έχει το ίδιο χρώμα και αυτό σημαίνει ότι το μαύρο τη νύχτα, δρα σαν ένα είδος καμουφλάζ. Αν είστε αποφασισμένοι να μην αλλάξετε τις χρωματικές σας προτιμήσεις, φροντίστε ο εξοπλισμός σας να φέρει ανακλαστικά σε στήθος ώμους και πλάτη, ώστε να φωτίζουν όταν πέφτει φως επάνω σας. Μια ανακλαστική ταινία τροχών θα κάνει τη δουλεία στην μοτοσυκλέτα σας. Επίσης υπάρχουν πλέον στην αγορά ειδικά κράνη και εξοπλισμός που ενσωματώνουν φωτισμό. Έτσι θα φαίνεστε ευκολότερα.

Υποθέστε ότι δεν σας βλέπουν
Εάν έχετε στο μυαλό σας ότι οι άλλοι οδηγοί δεν σας βλέπουν κατά τη διάρκεια της μέρας, φανταστείτε ότι αυτό πολλαπλασιάζεται το βράδυ. Ειδικά σε πιο μακρινές αποστάσεις που η πρώτη ένδειξη είναι τα φώτα, τα πράγματα δυσκολεύουν επειδή η μοτοσυκλέτα διαθέτει ένα προβολέα έναντι δύο των άλλων οχημάτων και μάλιστα μπορεί να καλυφθεί εάν κινείσθε πίσω από μεγαλύτερο όχημα. Στις περισσότερες χώρες τα ατυχήματα κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι διπλάσια σε συχνότητα απ ότι την μέρα. Σε  αυτά προσθέστε την μειωμένη ορατότητα στο σκοτάδι, τους κουρασμένους και πιωμένους οδηγούς. Προσεγγίστε κάθε διασταύρωση με προσοχή, διατηρήστε την ταχύτητά σας σε επίπεδα που σας επιτρέπουν γρήγορες αντιδράσεις και να έχετε το χέρι σας επάνω στο λεβιέ του φρένου για πιο άμεσο φρενάρισμα.

Τραβήξτε την προσοχή
Προσπαθήστε να τραβήξετε την προσοχή των άλλων οδηγών  όταν κάνετε συνηθισμένες διαδικασίες. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήστε  τα φρένα κατά την επιβράδυνση και όχι το φρένο του κινητήρα, για να ανάψει το πίσω φωτιστικό. Αν χρειαστεί αναβοσβήστε το φως πιέζοντας το μοχλό γρήγορα και επανειλημμένα και ενεργοποιήστε το προτού χρειαστεί να φρενάρετε. Η ίδια διαδικασία μπορεί να γίνει και με τα φλας. Ενεργοποιήστε τα πιο νωρίς ώστε να δείξετε τις προθέσεις σας, όταν θελήσετε να στρίψετε ή όταν πιθανόν χρειαστεί να επιβραδύνετε.

Δείτε τους κινδύνους
Η ασφαλέστερη άμυνα είναι να βλέπετε τους κινδύνους γύρω σας. Τη νύχτα χρειάζεστε τα φώτα σας, ώστε να σας καθοδηγούν και να σας δείχνουν που να πάτε. Δεδομένου ότι ο καθένας ζυγίζει διαφορετικά και ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι φορτωμένη με top case και αποσκευές, πρέπει να προσαρμόσετε τα φώτα σας ανάλογα. Η μικρή σκάλα πρέπει να φωτίζει μπροστά από την μοτοσυκλέτα και προς τον ορίζοντα, ενώ η μεγάλη σκάλα θα πρέπει να φωτίζουν τον δρόμο σε απόσταση 100 μέτρων.  Η αλλαγή των λαμπτήρων μπορεί να προσθέσει φωτεινότητα, όμως μην το παρακάνετε, γιατί αν στραβώνετε τους απέναντι δημιουργείτε κίνδυνο και για τον ίδιο σας τον εαυτό.

 mototriti.gr