Τι κόψατε από τη συντήρηση του αυτοκινήτου σας για οικονομία; Απλά μειώνετε τη ζωή του αυτοκινήτου ή μήπως δημιουργείτε αιτίες για ένα ατύχημα;

Επτά ευρωπαικές αυτοκινητιστικές οργανώσεις (όπως η ΕΛΠΑ) μέτρησαν τις πέντε σημαντικότερες αιτίες ατυχήματος από αμέλεια στη συντήρηση ή κατάσταση του αυτοκινήτου. Ποιες είναι;
#5
Παραφορτωμένα αυτοκίνητα. Πάτε ταξίδι στο χωριό με το μικρό σας αυτοκίνητο; Μήπως 5 άτομα, βαλίτσες και μπαγκαζιέρα στην οροφή δεν είναι ακριβώς που είχε στο μυαλό του ο κατασκευαστής όταν σχεδίαζε τι φρένα, τι αναρτήσεις και τι μοτέρ θα βάλει στο αυτοκίνητο; Τα παραφορτωμένα αυτοκίνητα φρενάρουν αργά, επιταχύνουν αργά, στρίβουν αργά, ενώ η μετατόπιση του βάρους πάνω σε στροφή μπορεί να έχει δυσάρεστες εκπλήξεις. Ειδικά όταν η συμπεριφορά που γνωρίζετε εσείς είναι τελείως διαφορετική.

#4
Παλιά αμορτισέρ. Τα αμορτισέρ δεν είναι για άνεση. Μπορεί να θεωρείτε ότι αν «μπιστάει» λίγο παραπάνω το αυτοκίνητο απλά «ζαλίζει» αλλά «δεν πειράζει», όμως τα παλιά αμορτισέρ μεταφράζονται σε άμεση απώλεια της πρόσφυσης. Είτε επιταχύνετε, είτε (κυρίως) φρενάρετε, είτε κάνετε μία τιμονιά να αποφύγετε κάτι. Ακόμη και μία λακούβα ή σαμαράκι, σε ένα αυτοκίνητο με παλιά αμορτισέρ μπορεί να προκαλέσουν σοβαρότατο ατύχημα.

#3
Κακοσυντηρημένο τιμόνι. Τι μπορεί να συντηρήσει κανείς στο τιμόνι; Τουλάχιστον τα υγρά του, που θέλουν αλλαγή κάθε δύο ή τρία χρόνια ώστε να παραμένουν αποτελεσματικά. Αν το τιμόνι έχει τζόγο, δηλαδή νεκρή ζώνη γύρω από το κέντρο όπου δεν κάνει τίποτα και θέλει μισή στροφή για να στρίψουν οι τροχοί, τότε η ταχύτητα αντίδρασή σας πίσω του θα είναι εξίσου αργή. Τεράστιος κίνδυνος.

#2
Χαλασμένα φρένα. Κάνουν θόρυβο τα φρένα; Μήπως το χειρόφρενο δεν πιάνει; Μήπως οι δίσκοι έχουν «δόντι»; Μήπως τρέμει το τιμόνι κάθε φορά που τα πατάτε; Μήπως τα υγρά είναι παλιά και γεμάτα υγρασία; Μήπως στο φρενάρισμα το αμάξι «τραβάει» δεξιά ή αριστερά; Αλήθεια από τα φρένα θα κόψετε έξοδα συντήρησης;

#1
Κακή κατάσταση ελαστικών. Ναι, τα λάστιχα είναι η πρώτη αιτία ατυχήματος στην Ευρώπη. Είτε γιατί είναι παλιά, είτε γιατί απλά είναι κακοσυντηρημένα. Και η συντήρηση των ελαστικών δεν έχει κανένα κόστος. Απλά να βρίσκονται στην σωστή πίεση, με έλεγχο κάθε δύο εβδομάδες, και με την ευκαιρία ελέγξτε για χτυπήματα, σχισίματα και «καρούμπαλα». Και τη ρεζέρβα επίσης.