Ο ρόλος του «Χαμόγελου του Παιδιού»

Ο ρόλος που διαδραματίζουν οι Γραμμές Βοήθειας και Υποστήριξης στη διαχείριση και υποστήριξη παιδιών και εφήβων σε συνθήκες κρίσης, είναι το θέμα μίας από τις μεγαλύτερες διεθνείς συναντήσεις που πραγματοποιήθηκε χθες, στο Πανελλήνιο Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο ‘Αμεσης Κοινωνικής & Ιατρικής Επέμβασης «Ανδρέας Γιαννόπουλος».

Τη συνάντηση συνδιοργανώνουν «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και ο σουηδικός φορέας παιδικής προστασίας BRIS, μέλη του Διεθνούς Δικτύου Γραμμών Βοήθειας και Υποστήριξης (Child Helpline International), με την υποστήριξη της πρεσβείας της Σουηδίας στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι διεθνώς, οι Γραμμές Βοήθειας και Υποστήριξης ανταποκρίνονται ετησίως σε περισσότερες από 20 εκατομμύρια επικοινωνίες με παιδιά και εφήβους, με τις μισές από αυτές να αφορούν σε θέματα ψυχικής υγείας και βίας.

Ο πρόεδρος ΔΣ του «Χαμόγελου του Παιδιού», Κώστας Γιαννόπουλος, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, αναφέρει: «Έχουμε την τιμή να διοργανώνουμε για ακόμη μία φορά, μία προσπάθεια συνάντησης ισχυρών δυνάμεων της Ευρώπης και όχι μόνο, προκειμένου να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει, όταν μιλάμε για παιδιά σε κρίση. Και όταν λέμε κρίση εννοούμε “παιδιά σε κρίση στον πόλεμο”, “παιδιά σε κρίση με βία” που είναι ένα τεράστιο θέμα. Όμως πρέπει να βλέπουμε και τα παιδιά σε κρίση από καταστροφικές συνθήκες όπως είναι οι πλημμύρες και οι φωτιές. Δυστυχώς τα πράγματα είναι δύσκολα και σε διεθνές αλλά και εθνικό επίπεδο όσον αφορά την έκθεση των παιδιών σε τέτοια θέματα. Πρέπει να βλέπουμε την κρίση που περνάνε τα παιδιά σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις, γιατί μέσα στις ψυχούλες τους δημιουργούνται τεράστια προβλήματα».

Ο κ. Γιαννόπουλος αναφέρθηκε και στο Διεθνές Δίκτυο για τις Γραμμές Βοήθειας για Παιδιά (Child Helpline International) που έχει έδρα το ‘Αμστερνταμ και μέλη 183 Γραμμές Βοήθειας για παιδιά από 142 χώρες του κόσμου. «Πριν από 20 χρόνια ιδρύθηκε το Child Helpline International με το “Χαμόγελο” να αποτελεί ένα από τα κύρια μέλη. Αυτή τη στιγμή είναι διεθνώς ένα από τα πιο σημαντικά δίκτυα που υπάρχουν στον κόσμο. Τότε, πρέπει να πούμε ότι παίξαμε κι εμείς ρόλο, δημιουργώντας την εθνική γραμμή για τα παιδιά το 116 111 κι έτσι σε όλη την Ευρώπη υπάρχει αυτή η γραμμή καθώς και η άλλη γραμμή το 16000 που είναι για τις εξαφανίσεις. Είναι σημαντικό γιατί όλο αυτό έχει να κάνει με παιδιά που τηλεφωνούν κάθε δεύτερη μέρα και αναφέρουν ότι θέλουν ν’ αυτοκτονήσουν, με παιδιά που δέχονται εκφοβισμό, παιδιά που έχουν μπει σ’ ένα παιχνίδι -όπως θεωρούν- βίας και όλα αυτά πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε εμείς οι μεγάλοι. Ταρακουνάμε όλη αυτή την ιστορία και προσπαθούμε με τα υπουργεία, με τους φορείς, με τους δήμους να βρίσκουμε λύσεις. Το “Χαμόγελο” είναι μπροστά και στις φωτιές και τώρα σε αυτή την καταστροφή με τις πλημμύρες. Αυτό σημαίνει “αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα των παιδιών που βρίσκονται σε κρίση”. Και πρέπει ν’ αντιμετωπιστούν γιατί αν αφήσουμε έτσι τις ψυχούλες αυτών των παιδιών, δεν θα γίνουν ποτέ οι ενήλικες εκείνοι οι οποίοι με τη σειρά τους θα μπορούν να κάνουν πράγματα. Να πούμε ότι οι τέσσερις γραμμές στο επιχειρησιακό μας κέντρο λειτουργούν 24 ώρες για ενήλικες, για παιδιά, για εκπαιδευτικούς, για γονείς, να λύσουμε ένα πρόβλημα, μια κρίση στην οποία βρίσκεται ένα παιδί, μια οικογένεια».

Σημειώνεται ότι στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι φορέων από την Ελλάδα, τη Σουηδία και διεθνώς, καθώς και εκπρόσωποι των συναρμόδιων θεσμικών φορέων, από 33 χώρες.