H Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών θεωρώντας πως τα προβλήματα που απασχολούν τους υπηρετούντες στα πλωτά μέσα του Σώματος χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης και επίλυσης , ίδρυσε την Γραμματεία Πλωτών Μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ η οποία απαρτίζεται από δεκάδες μέλη σε όλη την επικράτεια που υπηρετούν σε κάθε είδος σκάφος .

Είναι γενικά αποδεκτό ότι τα πλωτά μέσα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ είναι η ‘’αιχμή του δόρατος’’.

Οι παραιτήσεις των νέων στελεχών που κατετάγησαν ως κυβερνήτες και μηχανικοί απευθείας κατάταξης αποτελεί σαφές δείγμα των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα στελέχη στα πλωτά και σε συνάρτηση με την δυσχερή οικονομική κατάσταση που καλούνται να διαχειριστούν υπηρετώντας μακριά από τον τόπο συνεγειρόντων τους αποτυπώνει την ζοφερή κατάσταση όσων «μεγάλωσαν» μέσα στα σκάφη υπηρετώντας το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.

Μετά και το πρόσφατο συνέδριο της Π.Ο.Λ. Γραμματεία Πλωτών επικαιροποίησε τα σημαντικότερα προβλήματα και στην πρώτη της συνεδρίαση αποφάσισε να τα θέσει εκ νέου επί τάπητος :

1) Αύξηση των πλευσίμων στα επίπεδα του Πολεμικού Ναυτικού. Το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή υπόκεινται στο (ΣΠΚ) Στρατιωτικό Ποινικό και κατ’επέκταση τα πλωτά μέσα του, οποία έχουν ως αποστολή επιπρόσθετα των λοιπών αρμοδιοτήτων και την Εθνική άμυνα της χώρας μας. Επιχειρούν 24 ώρες το 24ωρο – 365 μέρες το χρόνο με κίνδυνο της ζωής τους, φυλάσσοντας τα σύνορα της πατρίδας μας αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 Η προσφορά αυτή όμως των συναδέλφων που υπηρετούν στα πλωτά μέσα του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ προς την πατρίδα, δεν αναγνωρίζεται εμπράκτως από την Ελληνική Πολιτεία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί  η πλεύσιμη αποζημίωση των 6 € την ημέρα και διερωτόμαστε:

“Τόσο κοστολογείται η προσφορά των στελεχών από την Πολιτεία, όταν επιχειρούν οι λιμενικοί πάνω σε ένα πλωτό μέσο για 24 ώρες σώζοντας ζωές συνανθρώπων τους κόντρα σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ερχόμενοι αντιμέτωποι με το οργανωμένο έγκλημα με κίνδυνο της ζωής τους;”

Η σύγκριση σε επίπεδο πλευσίμων- επιδομάτων συγκριτικά με τους συναδέλφους που εργάζονται στα σκάφη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και οι αποδοχές των συναδέλφων που υπηρετούν σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία κτλ) και τη Frontex είναι χαοτική.

2)  Σημαντική αδικία αποτελεί και η υπηρεσία που θα έπρεπε να υπολογίζεται στο διπλάσιο, όπως συμβαίνει με όλες τις ειδικές κατηγορίες εργαζομένων του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής (ελικόπτερα, συνδέσμους, κλιμάκια ειδικών αποστολών ΚΕΑ).

Διπλά έτη για τους υπηρετούντες σε κατηγορία Α1 (ΠΑΘ-900αρια) και κατά το ήμισυ για τα υπόλοιπα, εξαιρούνται τα σκάφη κατηγορίας Ε, χωρίς να τεθεί έτος αναφοράς χρόνου έναρξης δικαιώματος.

3) Έχοντας υπόψιν τις συνεχείς απώλειες ζωών συναδέλφων που υπηρετούν στα πλωτά του Λιμενικού αλλά και των προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας στα σκάφη, αποτελεί μονόδρομο η επαναφορά ορίου ηλικίας των 45 ετών των υπηρετούντων στα πλωτά. Με την συμπλήρωση του ηλικιακού ορίου θα πρέπει να ακολουθείται με αυτοδίκαιη αποδέσμευση και η ενασχόληση τους σε υπηρεσίες της Ξηράς .

Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε αδιακόπως υπέρ των συναδέλφων και των δικαιωμάτων των εργαζομένων στο Λιμενικό Σώμα.

ΠΟΛ – Γραμματεία Πλωτών Μέσων ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.

Στοιχεία επικοινωνίας με Γραμματεία Πλωτών Μέσων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. – Π.Ο.Λ., για προτάσεις και προβλήματα που σας απασχολούν, στο email plota.pol@gmail.com